Szkoła Podstawowa nr 3 im. Stefana Żeromskiego w Redzie

• Odwiedziny: 14879135
    • Do końca roku: 257 dni
    • Do wakacji: 64 dni

Z wizytą w zamku w Gniewie

W czwartek, 26 września 2019 r. uczniowie z klas: Vb i VIa zwiedzili wraz z p. Teresą Liegman, p. Hanną Rojek oraz mamami uczennic z klasy piątej zamek w uroczej miejscowości Gniew.

Po prawie dwugodzinnej jeździe autokarem dotarliśmy do celu naszej podróży. Przed naszymi oczyma ukazał się zamek w Gniewie wzniesiony w XIII w. Nasza przygoda rozpoczęła się od "Żywej lekcji historii",  podczas której przewodnik zapoznał nas z rodzajami białej broni. Poznaliśmy budowę miecza, rapiera, szabli czy szpady. Każda opowieść zobrazowana była krótkim pokazem jak się daną bronią  posługiwać i  której zasłony użyć, by skutecznie odeprzeć atak przeciwnika. Ta część wycieczki była bardzo emocjonująca, gdyż wywołani uczniowie demonstrowali użycie broni.

Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie zamku wraz z przewodnikiem. Przemieszczaliśmy się wąskimi korytarzami i niezliczonymi schodami do kolejnych pomieszczeń. Odwiedziliśmy salę tortur, gdzie widzieliśmy m.in.: kołyskę Judasza, zgniatacze palców i stóp, fotel czarownic czy osła hiszpańskiego. Następnie uczestniczyliśmy w projekcji filmu związanego z bitwą pod Grunwaldem. Oglądaliśmy eksponaty w zbrojowni i kaplicy.

Nasza przygoda zakończyła się wspólnym ogniskiem, podczas którego piekliśmy chleb i kiełbaski.

W drodze powrotnej uczniowie wypełniali karty pracy  związane z zamkiem. Wszyscy w dobrych nastojach dotarliśmy bezpiecznie do Redy. Na nasze dobre humory na pewno miała też wpływ pogoda, która nam dopisała. Wszystkich, którzy mają kłopot z odmianą wyrazu "Gniewu" czy "Gniewa" informujemy, iż jedna i druga forma jest poprawna :)