Szkoła Podstawowa nr 3 im. Stefana Żeromskiego w Redzie

  • Kalendarium

    Niedziela, 2024-05-05

    Imieniny: Irydy, Tamary

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 15036504
    • Do końca roku: 240 dni
    • Do wakacji: 47 dni

Uczniowie z klas 7 i 8 z krótką wizytą w Berlinie.

16 grudnia uczniowie z klas 7 i 8 pod opieką pań: Marioli Szreder, Katarzyny Jungiewicz i Barbary Stenzel wybrali się na krótką wizytę do mroźnego Berlina. Pierwszym punktem wycieczki były odwiedziny  w zaprzyjaźnionej szkole podstawowej. 

Tam na uczniów i opiekunów czekały: ciepłe przyjęcie, słodki poczęstunek, zwiedzanie szkoły i mini koncert na pianinie w wykonaniu 9-letniego Michaela. Następnie środkami komunikacji publicznej (tramwaj i metro) uczniowie udali się do centrum Berlina, gdzie rozpoczęło się właściwe zwiedzanie. Pierwszym punktem programu było zobaczenie Bramy Brandenburskiej, gdzie jedna z uczennic przedstawiła krótką historię tego obiektu. Następnie „wycieczkowicze” wędrując jedną z głównych ulic Berlina mieli okazję zobaczyć m.in.: budynek  Uniwersytetu Humboldta, jeden z wielu odbywających sie w Berlinie jarmarków bożonarodzeniowych, katedrę, wieżę telewizyjną, Czerwony Ratusz. Przy każdym z ważniejszych obiektów ktoś z uczniów przedstawiał krótką historię tego miejsca. Kolejny punkt zwiedzania to Alexanderplatz z galeriami handlowymi, jarmarkiem bożonarodzeniowym i punktami gastronomicznymi. Tam przyszła pora na zjedzenie ciepłego posiłku i zrobienie drobnych zakupów. Po tej chwili odpoczynku kolejką miejską uczniowie udali się do East Side Gallery, gdzie mogli podziwiać wspaniałe obrazy namalowane na pozostałościach muru berlińskiego. Ostatnim punktem wyprawy  była wizyta w Bundestagu. Po zwiedzeniu tego obiektu wycieczka wróciła metrem do Bramy Brandenburskiej, gdzie czekał autobus, który szczęśliwie dowiózł wszystkich do Redy. Cała wyprawa oprócz zapoznania się z najciekawszymi obiektami Berlina miała też na celu ćwiczenie kompetencji językowych w językach angielskim i niemieckim. Było to możliwe dzięki ciekawemu zadaniu, jakie uczniowie dostali do wykonania. Wymagało ono rozmowy z przypadkowymi przechodniami, a co się z tym wiąże-użycia języka niemieckiego lub angielskiego i przełamywaniu bariery i strachu z jakimi często mamy do czynienia, gdy trzeba użyć w mowie obcego języka.

Tekst i zdjęcia: Barbara Stenzel